Preglej vse novice

Obiskal nas je Strunjanski vrtec

13. Maj 2016

Podružnica Vrtca Morje ima enoto tudi v našem parku, zato so se odločili, da nas obiščejo. Obiskali so nas dvakrat in tako spoznali laguno Stjuža in soline.

Obiska smo se razveselili, saj si želimo, da bi se prav najmlajše v bodoče izobraževalo o pomembnosti območja kjer živijo.  Želimo si, da bi prepoznali izjemno pomembnost območja in razloge za njegovo zavarovanje.

Prvič smo se odpravili do lagune Stjuža in jim razložili zakaj je pomembna. Vprašali smo jih ali laguna pozimi zamrzne ter ali so se že kdaj drsali po njej. Ugotovili smo, da slednje ni mogoče, ker je voda v njej slana in ne sladka in zato se še nihče ni drsal po njej. Nato smo ugotovili, da je bila laguna bila nekoč ribogojnica in da so v njej ulovili 1 tono rib. Za konec smo pogledali, če je okoli nas kakšna ptica in pozdravile so nas race mlakarice. Otroci so jih želeli  nahraniti, pa smo jim povedali, da se tega ne sme početi, ker njihov jedilnik sestavljajo rastline, ki rastejo na dnu lagune oz. okoli nje. Na drugi strani lagune so bile male bele čaplje, ki smo jih pogledali z daljnogledom in skozi teleskop. Kasneje pa smo iz kolaža poskušali sestaviti markantne polojnike, ki gnezdijo na solinah.

Teden kasneje nas je vrtec obiskal še na solinah in postavili smo rekord v najbolj zgodnjemu pobiranju soli. Za otroke smo namreč pripravili imitacijo bazena in solinarskega orodja, da so se tako spoznali z delom solinarja in pobrano sol odnesli domov. Obenem pa smo jim še razložili, da na tem območju rastejo posebne rastline, slanuše, ki ne bi uspevale v zemlji, kjer rastejo rože, ki jih imajo doma.

V prihodnje bo vrtec spoznaval še pomen vode in suhozidov. Suhozid v bližini vrtca nam bo povedal koliko časa že stoji tam, kaj je njegovo delo in katerim živalim je dom, spoznali pa bomo tudi pomembnost vode in vodnjakov iz katerih bomo, kot so naše »pra-none«, zajeli vodo.

Upamo, da bomo v prihodnjih letih sodelovanje še poglobili in da bomo lahko najmlajše izobraževali  ter skozi igro učili in informirali o posebnostih območja, kjer živijo in odraščajo.